perjantai 2. toukokuuta 2014

Perjantain puristus

[ 11:10 ]

MINÄ OLEN MYÖHÄSSÄ, MINÄ OLEN MYÖHÄSSÄ, VOI ELÄMÄ MINÄ OLEN NIIN MYÖHÄSSÄ!!

Kassa äkkiä kuntoon, ovi auki, kisu ja kukka pihalle ja kukalle vettä. Ja sitten voi melkein hengähtää.

Niin, paitsi että ahdistus alkaa taas kurkotella kuristamaan, supistukset on onneksi jo hellittäneet, mutta itku tuntuu olevan herkässä ja mieli tahtoo pois keinolla millä hyvänsä. Come on, 4 tunnin päivä, se on nopeasti ohi. Nyt ei luovuteta!


[ 11:35 ]

Tuli postimies ja toi lappusen, joka kertoi, että postissa odottelee meitä postipaketti. Jännää. Pitäisiköhän lähteä se hakemaan jossain välissä. Ensin kaiketi vain lounastan tasalta ja katson asiaa sitten.


[ 11:50 ]

Ulkona sataa lunta. Onpa hämmentävää!


[ 12:15 ]

Lounasta hakemaan!


[ 12:30 ]

Olin juuri hakemassa ruokailuvälineitä, kun tuli asiakas. Kertoi, ettei ole koskaan käynyt täällä ja kyseli vähän, että mistäs tässä on kysymys ja mistä kaikkialta oikein tulee tavaraa. Noh, tein parhaani selittääkseni homman nimen ja asiakas vaikutti olevan vastaukseen tyytyväinen. Pitkän kiertelyn ja rupattelun jälkeen asiakas tuumasi, että voisi kyllä ihan mielellään tulla toistekin täällä käymään. Toivotin hänet lämpimästi tervetulleeksi.


[ 13:15 ]

Kollega pamahti paikalle ja sanoi, että nyt on tulossa luokka käymään ihan kohta. Joko se nyt sitten oli?! Selvä. Olin juuri ehtinyt avaamaan tuulikellolaatikon ja laskemaan että kaikki on tulleet.


[ 13:35 ]

Sieltäpä se luokka sitten tuli ja kollega aloitti pitämään esitelmää heille. Itse koetan sen aikaa pähkäillä, minne oikein saisin laitettua loput tuulikellot ja mistä oikein näen tuulikellojen hinnat..


[ 14:50 ]

Tässä kohtaa olen jo ihan ihan sekaisin. Jossain välissä kävi joku asiakas kysymässä tatuointipunahennaa. Ei olee. Kouluryhmän opettaja osti kaksi purkkia suolaa ja yksi oppilas osti kivestä veistetyn sydämen. Anoppi tuli käymään ja osti appiukolle herkkuja syntymäpäivälahjaksi ja itselleen kauppakassin.

Meidän kassa itkee vaihtorahan perään, kun pelkkiä 20e seteleitä on satanut tänään.

Jossain välissä tuli mies tuomaan kollegalle jotain esitteitä ilmeisesti ja toinen kollega tuli käymään ja antoi ilmeisesti avaimen tälle ensin tulleelle kollegalle. Jos nyt olen pysynyt kärryillä.

Tässä kohtaa olen henkisesti ihan naatti ja vain yritän saada kaupan siihen kuntoon, että kehtaan jättää pian kollegan haltuun.

Niin ja äitini soitti ja onnitteli hääpäivän johdosta. 5 vuotta tuli tänään täyteen. Hyvä me!


[ 15:00 ]

Kollega on tullut vuoronvaihtoon ja minä pääsen viemään nopeasti pari pussia roskia ja sitten kyllä karkaan viikonlopun ja ennen kaikkea hääpäivän viettoon.

Piia the kauppias, kuittaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti